De klant centraal

Het gros van de bedrijven positioneert zichzelf het
liefst als een bedrijf dat om zijn klanten geeft en de klant centraal stelt.
Toch blijkt dit gemakkelijker gezegd dan gedaan en lijken veel bedrijven toch
moeite te hebben als het aankomt op het in de praktijk nakomen van deze
belofte. Bedrijven lijken wel naar de klant te kijken als het gaat om het
product en het vervullen van de wensen van de klant als het gaat om de service
of product, maar daarna houdt het helaas vaak op.

De voornaamste oorzaak hiervan is dat het lastig lijkt om
een balans te vinden tussen kostenefficiëntie en klanttevredenheid; veel bedrijven
linken extra zorg en aandacht voor de klant vaak onterecht aan extra kosten.
Waar een klant graag een product zou willen dat nooit stuk gaat en volledig is
gemaakt van duurzame materialen, kiest een bedrijf vaak voor goedkopere
materialen en een minder duurzaam product om zowel de kosten te drukken en om
ervoor te zorgen dat de consument in de toekomst sneller een nieuw product
aanschaft.

Alhoewel het in eerste instantie inderdaad lijkt alsof
extra klantenservice extra kosten met zich meebrengt is dit vaak toch niet
waar: een klant is immers ook bereid om meer te betalen voor een product dat
hun wensen beter kan vervullen; een klant zal misschien wel het dubbele willen
betalen voor een elektronisch apparaat als deze twee keer zo lang mee gaat, waardoor
de kosten al snel terugverdiend worden. Bovendien draagt de extra hoge
kwaliteit ook bij aan een betere concurrentiepositie en wordt het zo
gemakkelijker om je als bedrijf te onderscheiden.

Tot slot is het ook zeker mogelijk om voor extra service
te zorgen zonder dat het veel kost: klanten willen graag direct contact met het
bedrijf en dit is bijvoorbeeld al gemakkelijk en goedkoop te verzorgen door een
telefoondienst
in te schakelen en gebruik te maken van een telefoonservice
die het klantcontact voor enkele euro’s voor het bedrijf afhandelt. 

411 antwoorden
« Oudere Reacties
  1. Heriberto
    Heriberto says:

    Have you got any qualifications? is viagra safe to take or Being famous also means enduring the constant flashbulbs from the ever-present paparazzi. While some celebs take having their photo snapped in stride, others have taken to using aggressive means again…

  2. Alyssa
    Alyssa says:

    Could you send me an application form? levitra prospecto efectos secundarios * Finnish stainless steelmaker Outokumpu islikely to get only 600-700 million euros ($800-$930 million) inthe sale of its high-performance alloy unit VDM, less thaninitially planned, three people familiar with the deal toldReuters.

  3. Benedict
    Benedict says:

    I can’t stand football effets secondaires viagra vie heures Jeffrey Henig, a political science professor at Columbia University’s Teachers College, said voters in New York were fed up with both the substance of Bloomberg’s education policies and with the mayor’s sometimes imperious style, and they flocked to de Blasio because he promised change in both regards. The de Blasio victory reminded him, he said, of the voter revolt that turned D.C. Mayor Adrian Fenty out of office in 2010 after he imposed controversial reforms on the city’s schools.

  4. Faustino
    Faustino says:

    Where’s the postbox? buy zithromax no prescription Grassley’s probe started in 2013, when he requested all communications between Abedin, after she switched from a full-time deputy chief of staff for Clinton to a part-timer, then started working for Teneo, a consulting firm that says it “brings together the disciplines of government and public affairs.”

  5. Lily
    Lily says:

    Cool site goodluck 🙂 bactrim compuesto Finally, make sure to check with the colleges and universities you are interested in or are currently enrolled in for competitive scholarships

« Oudere Reacties

Reacties zijn gesloten.